حلقه علمی جریان فرهنگی ورزش کشور

دکتر مهدی شهبازی عضو بنیاد ملی نخبگان ریاست جمهوری در گفتگو با برنامه ورزش بدون ویرایش از عملکرد مدیران و ورزشکاران در حوزه رعایت اخلاق ورزشی انقاد کرد.

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو؛ این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با حضور در استودیوی رادیو اندیشه ها و در گفت و گو با مازیار ناظمی اظهار داشت: اخلاق ورزشی خارج از اخلاق در اجتماع نیست؛ با وجود پیشرفت های مختلفی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته ایم اما بایستی جامعه ای مطلوب تر در حوزه اخلاقیات داشته باشیم. 
وی گفت: نگاه غرب به ورزش مبتنی بر بردخواهی است و در نظام ما موضوع ورزش تربیتی مطرح است؛ چنانچه با بهره گیری از جنبه های جسمانی و ورزشی در تلاش هستیم به سمت تربیت روحی حرکت کنیم. 
شهبازی تصریح کرد: برخی کشورها در حوزه اخلاق حرفه ای را مطرح و قوانینی را در این حوزه ایجاد کردند و در این راستا بازی برابر را تعریف کرده اند، این در حالی است که ما در پیشینه کشور خود بازی جوانمردانه را داشته ایم. 
وی افزود: وقتی ما الگوهای بسیاری را در این حوزه داریم کم لطفی است که به سمت الگوی بازی برابر غرب حرکت کنیم؛ در حالیکه هم اکنون غرب از نگاه فدا شدن همه ارزش ها برای برد رد شده است. 
شهبازی خاطرنشان ساخت: یک بازیکن یا یک مدیر باشگاه حقی دارد که در ازای این حق بایستی مسئولیتی داشته باشد؛ در باشگاه های ما چیزی بنام کدهای اخلاقی وجود ندارد. کدامیک از قراردادهای ورزشی ما این کدهای اخلاقی را می شناسند. 
وی اضافه کرد: مدیران و ورزشکاران ما از موارد اخلاقی که باید در عالم حرفه ای رعایت کنند ناآگاهند؛ مسئولان ارشد ورزش کشور باید مشخص کنند که از ورزش قهرمانی چه می خواهند. ورزش قهرمانی الزاماتی دارد که گاه با ارزش ها در تناقض است.
کد خبر: 55400
  • مهدی شهبازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی